Ortotek 2.0: Eindelijk een inlegzool die direct werkt!

Bindweefsel is als de draadstructuren van een citrusvrucht

Hoofdpijn kan veroorzaakt worden door rugklachten, heuppijn kan veroorzaakt worden door een verstuikte enkel bijvoorbeeld. Maar vaak is de oorzaak niet zo duidelijk.
De voet kan hierin een belangrijke speler zijn. Want alle gewrichten in ons lichaam staan met elkaar in verbinding. Een gewricht wat niet optimaal functioneert heeft invloed op alle andere gewrichten.

Een ‘platvoet’ aan de linkerzijde kan bijvoorbeeld zorgen voor pijn in de linker knie of hoofdpijn aan de linker zijde. De oorzaak van de pijn ligt dus ergens anders in het lichaam. Het behandelen van de hoofdpijn alleen is niet voldoende.
De fysiotherapeut gaat dan naar de werkelijke oorzaak van het problem zoeken. Vaak wordt de oplossing gezocht in steunzolen. Bij het maken van de steunzolen staat u op uw voeten, in de onjuiste stand. Vervolgens wordt geprobeerd deze afdruk te corrigeren in een zool. Vaak duurt het geruime tijd om op deze zolen te kunnen lopen, want de voeten moeten er aan wennen.

Bij Ortotek gaat het anders…

In plaats van eerst een “kopie” te maken van de FOUTE stand corrigeer ik de voet meteen in de juiste stand, terwijl uw voet hangt en NIET belast wordt. De zool wordt kort verwarmd en daarna onder vacuüm naar de voet gevormd.
Vanuit de onbelaste houding wordt een correctie van het hielbeen en het sprongbeen in de voet gemaakt. De zool past direct goed en wordt als heel aangenaam ervaren.

Een intake en onderzoek inclusief het aanmeten van de zolen duurt een halfuur tot een uur. De kosten zijn € 170,00 per aangepaste zolenpaar. Mogelijk worden de intake en het therapeutisch onderzoek door de zorgverzekeraar vergoed vanuit de aanvullende verzekering. (vraag naar de voorwaarden)

Wilt u meer weten over de zolen, kijk dan op debesteschoenzool.nl